تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

در اين قسمت ادامه اشكالات ياضي سوم دبستان از صفحه 39 تا صفحه  90 را مي گذارم اميدوارم مورد استفاده شما قرار گيرد .

در صفحه 35  سؤال 1 امروزه با 1000 ريال چيزي نمي توان خريد . پس بهتر است اين سؤال حذف گردد . سؤال 2 يك دلار در كشوري بهتر است به صورت يك دلار كشوري نوشته شود . سؤال  3 ، 20تومان را  اگر بخواهيم به ليره تبديل كنيم مي شود 200000 ليره . پس بهتر است سؤال را تغيير بدهيم تا از عدد چهار رقمي بيشتر نشود ...... لطفا براي مشاهده قسمت دوم اشكالات كتاب رياضي به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:محيط مستطيل , رسم , محور , دلار , رياضي سوم, :: 17:54 :: نويسنده : ابوالفضل

كتاب رياضي سال سوم ابتدايي كه به دليل عجله داشتن در تأليف و توزيع كتاب داراي اشكالات فراواني مي باشد كه بيشتر اين اشكالات را بايد مصححان گرامي بر طرف مي كردند اما خيلي از اشكالات در كتاب باقي ماند تا سبب سردرگمي دانش آموزان و اولياي آن ها و نيز معلمان گرامي گردد . و همچنين اعتماد دانش آموزان را به كتاب كه تا امروز به عنوان منبع موثق به آن نگاه مي كردند كم كند و به هر چيزي در كتاب مطابق ميلشان نبود شك كنند .اثر نامطلوب ديگر كم شدن اعتماد دانش آموز و اولياي آن ها به مدرسه و معلم به عنوان اركان آموزش و پرورش مي باشد . شايسته است مسئولان امر در تأليف كتابهاي درسي .....   لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:رياضي سوم ابتدايي , مكعب ,الگو , دلار, :: 17:18 :: نويسنده : ابوالفضل

كتاب علوم تجربي كلاس سوم اشكالات زيادي دارد كه در قسمتهاي مختلف از تصوير گرفته تا متن و حتي محتوا در برخي قسمتها داراي اشكال است . در اين مطلب قسمتي از اشكالاتي كه در حين بررسي كتاب با آن ها برخورد كردم ، را از  صفحه ي 49 تا پايان كتاب قرار مي دهم اميدوارم مورد استفاده همكاران گرامي قرار گيرد .

 

در صفحه 52 عقربه و اعداد بعضي ساعنها از موادي ساخته شده كه در تاريكي نور مي دهند بهتر است نوشته شود روي عقربه و اعداد بعضي ساعتها موادي كشيده شده چون خود عقربه از اين مواد ساخته نمي شود .

در صفحه 53 در تصوير اول كه دو دانش آموزان با آينه اقدام به بازتابش نور مي كنند . خورشيد در كل تصوير وجود دارد و مانعي در سر راه آن براي ايجاد سايه وجود ....

لطفا براي مشاهده بقيه اشكالات به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...

كتاب علوم تجربي كلاس سوم اشكالات زيادي دارد كه در قسمتهاي مختلف از تصوير گرفته تا متن و حتي محتوا در برخي قسمتها داراي اشكال است . در اين مطلب قسمتي از اشكالاتي كه در حين بررسي كتاب با آن ها برخورد كردم ، را از ابتدا كتاب تا صفحه ي 49 را قرار مي دهم اميدوارم مورد استفاده همكاران گرامي قرار گيرد .

در صفحه 29 مقايسه حجم پارچ ، ليوان رضا از ليوان علي بزرگتر مي باشد اما در جدول و نيز در تصوير حجم ليوان علي بزرگتر است چرا كه با پارچ مي توان فقط 5 ليوان از نوع ليوان علي را پر كرد و با ليوان رضا 7 تا را مي توان پر نمود . بهتر است يا اندازه ليوان رضا را كوچكتر نمود و يا تعداد ليوانهاي علي را بيشتر نمود ......

لطفا براي مشاهده بقيه اشكالات به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:علوم , كلاس سوم دبستان , شرح آزمايش , قنات , نمودار, :: 9:20 :: نويسنده : ابوالفضل

در اين قسمت 10 سرگرمي ساده رياضي را قرار داده ام اميدوارم مورد رضايت شما قرار گيرد .

1 - يك فروشنده تعدادي تخم مرغ داشت كه برخي كوچك و برخي بزرگ بودند اما تعداد تخم مرغ هاي كوچك و بزرگ با هم مساوي بودند او آنها را از هم جدا كرد و تخم مرغ هاي بزرگ را هر2 عدد 500 تومان و تخم مرغهاي ريز را هر 3 عدد 500 تومان فروخت . در روز بعد باز هم مانند روز اول و به اندازه روز اول تخم مرغ داشت اما آنها را جدا نكرد و هر 5 تخم مرغ را 1000 تومان فروخت او حساب كرد در روز دوم 3500 تومان نسبت به روز اول كمتر پول گيرش آمده حساب كنيد او در هر روز چند تخم مرغ فروخته است ؟



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:فروشنده , ليتر , تخم مرغ , علمي , داستان ,مجلس, :: 11:43 :: نويسنده : ابوالفضل

در اين قسمت جواب معماها و سرگرمي هايي رياضي كه در پست قبل قرار داده ام را آورده ام تا شما عزيزان پس از پاسخ دادن به آن ها از جواب خود مطمئن شويد .

1 –  210   تخم مرغ بزرگ مي شود 52500 تومان و 210 تخم مرغ كوچك مي شود 35000 تومان كه مجموعا مي شود 87500 تومان و در روز دوم دو تا 210 يعني 420 تخم مرغ .... لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:رياضي , معما , سرگرمي , علمي, معادله, :: 11:31 :: نويسنده : ابوالفضل

نوار موبيوس

نوار موبيوس مانند يك نوار معمولي كه به صورت حلقه در آمده باشد مي باشد . البته تفاوت آن با نوار معمولي در اين است كه قبل از چسباندن دو لبه به هم يكي از لبه ها را 180 درجه مي چرخانيم .و بعد دو لبه را به هم مي چسبانيم .  اين نوار داراي خاصيتهاي جالبي مي باشد البته مي توان قبل از چسباندن به جاي يك چرخش 180 درجه اي آن را دو با ر يا بيشتر بچرخانيم كه در هر بار خاصيت آن فرق مي كند . لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 بهمن 1392برچسب:موبيوس , مرحله , خاصيت , درجه , شگفت انگيز , , :: 22:40 :: نويسنده : ابوالفضل

اگر تعدادي پاره خط به طور موازي با هم و به فاصله مساوي از هم رسم كنيم ( البته تعداد پاره خط ها و همچنين اندازه آن ها مهم نيست حتي اگر پاره خط ها با هم هم اندازه نباشند هم در نتيجه اثري نخواهد داشت ). در اينجا ما 11 پاره خط رسم كرده ايم ، بعد خطي را چنان رسم مي كنيم كه از بالاترين نقطه پاره خط اول به پايين ترين نقطه پاره خط آخر برسد . حال اگر كاغذ را از روي همين خط ببريم و آنرا به اندازه فاصله پاره خط ها به سمت چپ ببريم مشاهده مي كنيم ... لطفا براي ديدن بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:پاره خط , موازي , كاغذ , متولد , دايره, :: 23:46 :: نويسنده : ابوالفضل

1 - دو دلیل اهمیّت شهر مکّه قبل از ظهور اسلام چه بود ؟

 

2  -  کفار برای جلوگیری از گسترش اسلام به چه کارهایی دست زدند ؟

 

3 - چرا کافران به مبارزه با پیامبر برخاستند ؟

 

4 – چگونه مکّه به دست مسلمانان فتح شد ؟

 

5 -   چرا مردم عثمان را کشتند؟

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 بهمن 1392برچسب:مكه , اسلام,تاريخ,كلاس پنجم , بيعت , امام حسين (ع), :: 16:51 :: نويسنده : ابوالفضل

تقسيمي داريم كه تمام رقمهاي آن به جز رقم 8  حذف شده اند . اما مي دانيم كه در هر قسمت چند رقم قرار دارد . با همين اطلاعات و قواعد رياضي مي خواهيم تمام ارقامي را كه در تقسيم مي باشد را بنويسيم و مقسوم و مقسوم عليه و خارج قسمت آنرا پيدا كنيم .

لطفا براي مشاهده تقسيم و نيز پيدا كردن ارقام آن به ادامه مطلب مراجعه نماييد .



ادامه مطلب ...
یک شنبه 22 دی 1392برچسب:تقسيم , حذف , مقسوم , مقسوم عله , خارج قسمت, :: 23:23 :: نويسنده : ابوالفضل

در زمانهاي قديم در روم براي مجازات گروهي كه قرار بود به دار آويخته شوند ابتدا محكومان را به صورت دايره به صف مي كردند  و بعد يك در ميان آنها را اعدام مي كردند تا جايي كه فقط يك نفر مي ماند تا برود و شرح ماجرا را براي عبرت به ديگران بگويد . 

اگر در يك ماجرا تعداد محكومان 1000 نفر باشد و اولين اعدامي شماره يك باشد و به ترتيب يك در ميان اعدام گردند تا به آخر و باز اينكار ادامه يابد ،نفر چندم زنده مي ماند تا ماجرا را براي ديگران بيان نمايد ؟

 لطفا براي ديدن جواب به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...

براي پيدا كردن جمله در زبان فارسي بايد توجه نماييم به جز جمله هايي كه ما به عنوان معمول جمله مي شناسيم و داراي فعل هستند ، عبارات ديگري را نيز به عنوان جمله محسوب مي گردند . مانند شبه جمله ها كه شامل مناداها و صوتها    مي شود . كه گر چه فعلي در جمله وجود ندارد اما در معني جمله فعل موجود است و بنابراين به عنوان جمله حساب      مي گردند و همچنين در برخي موارد فعل جمله به قرينه لفظي يا معنوي حذف مي گردد و ما بايد فعلهاي حذف شده را نيز به حساب آوريم . مانند : ........... لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 20 آذر 1392برچسب:فعل , فارسي , جمله , فعل , منادا , شبه جمله, :: 19:40 :: نويسنده : ابوالفضل

 

درخت انار دارای آفتهای فراوان می باشد که برخی مستقیما بر میوه اثر گذاشته و آنرا از نظر کمیت و کیفیت نامرغوب می سازد و برخی بر قسمتهای دیگر درخت مانند برگ و شاخه اثر گذاشته و به طور غیر مستقیم بر میوه انار اثر می گذارند .

 

از مهمترین آفتهایی که مستقیما بر خود میوه اثر می گذارد کرم گلوگاه انار است که باعث له شدن انار می گردد .  البته له شدن انار دلایل دیگری به جز کرم گلوگاه هم دارد که بیشتر فیزیکی و یا ناشی از نگهداری نامناسب از درخت می باشد .

        بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
شنبه 9 آذر 1392برچسب:آفات انار,كرم گلوگاه,درخت,فيزيكي,كنه, , :: 17:11 :: نويسنده : ابوالفضل

پيدا كردن اعداد اول

 بسياري از رياضي دانها در پي يافتن فرمولي براي تشخيص راحت اول بودن يا اول نبودن بوده و هستند اما تا كنون فرمول دقيقي كه بتوان با آن اعداد اول را از غير اول تشخيص داد به دست نيامده است . اما در اين بين برخي فرمولهايي را ساخته اند كه براي پيدا كردن چندين عدد اول كاربرد دارد از جمله اين افراد يكي لژاندر مي باشد كه رابطه ي زير را كشف نمود كه براي 29 عدد داراي جواب درست مي باشد يعني اگر مقدار   را از 0 تا 28 بگيريم جواب به دست آمده عددي اول  .......... براي ديدن فرمول و بقيه به ادامه مطلب مراجعه نماييد . 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 22 آبان 1392برچسب:اعداد اول,رياضي , اعداد , فرمول , زوج , مضرب, :: 21:32 :: نويسنده : ابوالفضل

در برخي كشورها مبناي شمارش اعداد بر مبناي 6 رقم در هر طبقه مي باشد و در برخي كشورها مبناي شمارش 3 رقم در هر طبقه مي باشد . مثلا در كشورهايي مانند آلمان انگليس و برخي كشورهاي شمال اروپا مبناي شمارش بر اساس 6 رقم در هر طبقه مي باشد و طبقات نيز به ترتيب....    بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
شنبه 18 آبان 1392برچسب:اعداد , طبقه بندي , ميليون , فرانسه , آلمان, :: 20:17 :: نويسنده : ابوالفضل

خرید زمین

در شهری یک نفر زمین خود را برای ساختن آپارتمان30 طبقه آماده می کند و چون خودش بودجه برای ساخت آن را ندارد هر طبقه را به شخصی می فروشد او دو طبقه را می فروشد و طبقه سوم را به یک آدم ساده لوح به دو برابر قیمت واقعی می فروشد از قضا این شخص یک رفیق اصفهانی داشته و چون اصفهانی از ماجرا باخبر می شود ......... لطفا بقيه را در ادامه مطلب بخوانيد.



ادامه مطلب ...
جمعه 4 مرداد 1392برچسب:لطيفه,اصفهاني,بهشت,كشيش,قتل, :: 12:35 :: نويسنده : ابوالفضل

داستاني جالب و خنده دار از درايت و البته خوش شانسي زياد ملاي يك مكتب خانه در برابر فرستاده شاه كه با سادگي و صفاي قلب خود و با كمك خدا توانست فرستاده را شكست دهد . اين داستان با داستانهايي كه تا كنون شنيده‌ايد فرق دارد پس براي خواندن آن به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
یک شنبه 23 تير 1392برچسب:ملا, زمين,فصل, فرستاده, سؤال,سيب, :: 1:32 :: نويسنده : ابوالفضل

يكي از زيباترين اشعار پروين اعتصامي شعر گره گشا مي باشد كه با ديدي طنز البته طنز همراه با تلخي همراه مي باشد . و انسان را به تفكر در رابطه بين خود و خالق يكتا وا مي‌دارد و از او مي خواهد در رابطه‌اش با خداي خود تجديد نظر كند و به جاي وابسته بودن به خلق ناتوان خدا يا عوامل مادي به خالق توانا اميدوار باشد . لطفااين شعر زيبا را در ادامه مطلب مطالعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
دو شنبه 17 تير 1392برچسب:پروين , گره‌گشا,رهنورد , بيمار , سائل, :: 23:5 :: نويسنده : ابوالفضل

یکی از زیباترین غزلهای خواجه شیراز به نظر اینجانب غزل زیر است که در نسخه قدسی آمده و در دیگر نسخه های معروف مانند قزوینی - غنی و خانلری و هوشنگ ابتهاج ( سایه ) و نیساری نیامده است .( میرزا محمد قدسی که از سادات داراب می باشد ومختصری از شرح حال او در پست قدسی دارابی آورده ام ) لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرماييد.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 4 تير 1392برچسب:حافظ , غزل , شاه بيت , قدسي , ابتهاج, :: 23:46 :: نويسنده : ابوالفضل

محمد قدسي دارابي ( گردآوري ديوان حافظ )

علي، ابن ميرزا سلطان علي از سادات حسيني اند.نامش ميرزا محمد ابن ميرزا فتح  اجداد و اقوامش از افراد صاحب نفوذ چه در زمان قدیم چه در زمان حال داراب بوده و از افراد با مکنت اینجا می باشند با اینکه اجدادش تماما ً دارابی می باشند اما در شیراز متولد شد و در این شهر روزگار گذرانید  . او از سادات حسینی است. قدسی از خواص شاگردان شیخ مفید ، صاحب "مرآت‌الفصاحه" ، بود که توانست در خدمت استاد در زمینه علوم ادبی .... لطفا بقيه را در ادامه مطلب مطالعه فرماييد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 تير 1392برچسب:حافظ, شيخ مفيد, شعر , ادبي , قدسي , دارابي, :: 21:59 :: نويسنده : ابوالفضل

در سال 1654 ميلادي در شمال انگليس طوفان شديدي به وقوع پيوست كه درختان زيادي را از ريشه كند . در روزهاي بعد يكي از روستائيان كه از جنگل مي‌گذشت مشاهده نمود كه درخت بلوط تنومندي كه هر روز در سايه اش مي نشسته و صبحانه مي خورده شكسته و از انتهاي آن تكه هاي سياه رنگي خارج شده است . او كه بسيار ناراحت شده بود تكه هاي سياه رنگ را .... لطفا بقيه را در ادامه مطلب مشاهده نماييد .



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:مداد , كنته , طراحي , نقاشي , ميكروب, :: 12:9 :: نويسنده : ابوالفضل

دستور زبان

تشخیص اجزای جمله : فعل ،  فاعل  ،  مفعول  ،  قید

برای نحوه تشخیص ساده اجزای جمله به ادامه مطلب بروید .



ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:دستور زبان,فعل,فاعل,قيد, :: 18:30 :: نويسنده : ابوالفضل
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 376
بازدید دیروز : 652
بازدید هفته : 1028
بازدید ماه : 3829
بازدید کل : 250068
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1