تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

خاصیت جالب یک عدد

عدد12345679یعنی اعداد یک رقمی به جز 8 عدد جالبی هست زیرا اگر آنرا در 9یا یکی از مضربهای 9 تا 81 ضرب کنیم جواب همیشه تکرار یک رقم می باشد . ......   بقیه در ادامه مطلب

     



ادامه مطلب ...
یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:جالبترین,عدد,معکوس,تقسیم,تکرار, :: 18:34 :: نويسنده : ابوالفضل

در این قسمت چند روش ساده در بعضی ضربها را برایتان قرار داده ام امیدوارم مورد پسندتان واقع شود .

  ضرب یک عدد در 9

برای ضرب اعداد در عدد 9 ابتدا دو دستمان را به طرف خودماان می گیریم و همه انگشتان را باز نگه می داریم .بعد از سمت چپ شمرده تا به انگشتی که می خواهیم در 9 ضرب کنیم برسیم آنرا می خوابانیم . حال انگشتان سمت چپ دهگان و انگشتان سمت راست یکان حاصلضرب است مثلاً برای ضرب 9 در 7 باید انگشت هفتم از چپ را خواباند که 6 انگشت در چپ و سه انگشت در راست می باشد پس جواب 63 می شود.

ضرب عدد در 5 , 25 , 125

برای ضرب یک عدد در 5 ابتدا عدد را نصف کرده سپس آنرا در 10 ضرب می کنیم. مثال 78 ضرب در 5 ابتدا نصف 78 می شود 39 که در 10 می شود 390

برای ضرب عدد در 25 یا 5/2 ابتدا عدد را تقسیم بر4 کرده بعد در 10 برای 5/2 و 100 برای 25 ضرب می کنیم مثال 76 ضربدر 25 ابتدا 74 را بر 4 تقسیم می کنیم که می شود5/18 که در 100 می شود 1850 

برای ضرب در 125 باید ابتدا عدد را بر 8 تقسیم و بعد در 1000 ضرب نماییم.

یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:ضرب,آسان,نصف,عدد, :: 18:26 :: نويسنده : ابوالفضل

1 - با شش چوب کبریت چهار مثلث هم اندازه که طول ضلع هر کدام برابر یک چوب کبریت باشد بسازید.

2 - با 12 چوب کبریت 6مربع که مساحت هر کدام برای دیدن بقیه به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...
جمعه 15 مهر 1390برچسب:ساعت ,سکه,تومان,سطح,نیلوفر,خسرو, :: 15:54 :: نويسنده : ابوالفضل

برای دیدن جوابها به ادامه مطلب مراجعه نمایید .



ادامه مطلب ...
جمعه 15 مهر 1390برچسب:سطح,نان,فاصله,چوب کبریت,لیتر, :: 15:42 :: نويسنده : ابوالفضل

روستای تنگ طه از روستاهای شهرستان داراب فارس می باشد که در32 کیلومتری شهر داراب واقع است .از لحاظ طبیعی این روستا به صورت یک دشت نسبتاً هموار می باشد که با دو رودخانه خشک که از وسط آن می گذرد به سه قسمت تقسیم شده است در سه طرف آن تپّه هایی قرار گرفته و یک طرف آن به دشت وسیع قلعه بیابان وصل است آب و هوای تنگ طه بقیه در ادامه مطلب

                                                       نمايي از روستاي تنگ طه


 

                                                       باغ هاي انار تنگ طه



ادامه مطلب ...

 در روستای تنگ طه که از مهمترین مناطق تولید انار در استان فارس می باشد برداشت انار از اواسط مرداد ماه برداشت انار شیرین آغاز می گردد . می توان گفت  در این زمان انار در هیچ جای دیگری برداشت نمی شود بنابراین قیمت انار نسبتاً خوب است .انار شیرینی که در.... بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

تكليف شب سوم ابتدايي

 

1 - با توجه به آنچه در كتاب فارسي خواندي جلوي هر عبارت درست يا نادرست بنويس .

 

الف - ما انسانها فقط بايد خانه خود را تميز نگه داريم .

 

ب - دانش آموزان كلاس سوم براي گردش علمي به دامنه ي كوهي رفتند .

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


            کریم جان ! چگونه رفتنت را باور کنیم در حالیکه ذره ذره ی وجودمان به بودن در کنارت عادت کرده بود ؟ چگونه می توانیم باور کنیم که دیگر سنگ صبورمان پای درد دلهایمان نمی نشیند و تسلی خاطرمان نخواهد شد ؟ چه کسی جای تو را در دلهای آکنده از دردمان پر خواهد نمود ؟ چگونه می توانیم به فرگ برگردیم در حالیکه جای جای این جاده خاطرات با تو بودن را در دلمان زنده می کند و داغ ما را تازه می گرداند ؟

       کریم جان ! اگر جواب ما را نمی دهی لااقل گریه های حمید و سعید و سارایت را جواب بده . آنها که هنوز منتظر دستان پر از مهر و محبّت و آغوش گرم تواند .

       کجایی تا ببینی سارا کوچولویت هر روز برایت زنگ می زند تا در برگشت برایش عروسک و یا چیزهای دیگر بخری و در آخر هم با گریه می گوید : «  بابا جون اگه عروسک گیرت نمی آد خودت برگرد من خودتو می خوام آخه خیلی دلم برات تنگ شده می دونی چند روزه رفتی سفر ؟ » سعیدت را ببین چه آرام شده او دیگر شیطنت نمی کند حتی کمتر به کوچه می رود تا تو از او راضی باشی و پیشش برگردی .

       حمیدت را ببین که در گوشه ای می نشیند و به آوای دل انگیز کلام وحی گوش جان می سپارد تا روحت از نو گلی که پروراندی راضی و خشنود گردد . گویی او کم کم دارد رفتنت را و یتیمی و درماندگی خود را باور می کند آخر یتیمی برای او خیلی زود بود او هنوز 11  بهار را پشت سر نگذاشته است هنوز به حامی نیاز دارد امّا اکنون او باید به درد یتیمی خواهر و برادرش برسد  . 

        روستایت چکونه فقدانت را تحمل کند درحالیکه که ذره ذره خاک اینجا منتظر قدوم پرخیر و برکتت هستند چرا که سالها بود جز تو آبادگری نمی شناختند پیرمردان و پیرزنان و درماندگان منتظر دستان یاری گرت هستند . کدام دستها جای دستان مهربانت را برایشان پر خواهد کرد و آنها را در سختی ها یاری خواهد نمود ؟

        آرام آرام ماه مهر ، ماه مهربانی معلّم به دانش آموز فرا می رسد امّا چه کسی جای تو را خواهد گرفت ؟ کدام معلّم دلسوزتر از تو خواهد آمد تا دست این نوباوگان را در تاریکی های جهل و نادانی گرفته و آنها را به روشنایی علم و ایمان رهنمون گردد ؟ کدام دست مهربان با گرفتن دست این نوگلان الفبای زندگی را به آنان خواهد آموخت کدام ترنّم صدای دلنشین و مهربان آنان را به اظهار نیاز به درگاه الهی ترغیب خواهد نمود ؟ کدام دست نوازش بچّه های یتیم را به زندگی امیدوار خواهد نمود .

           امّا انگار تو کارمند این اداره نبودی چرا که در مراسم چهلمین روز غروبت نه خود زحمت شرکت در مراسم را کشیدند و نه حتی با ارسال یک پیامک همکاران را برای شرکت در مراسم با خبر نمودند .

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:كريم تقي زاده , معلم دلسوز , سارا , فرگ , , :: 23:17 :: نويسنده : ابوالفضل

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 100
بازدید دیروز : 652
بازدید هفته : 752
بازدید ماه : 3553
بازدید کل : 249792
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1