روش شماره گذاری صفحات در یک سند word با چندین نوع شماره گذاری
تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

ابتدا برای شماره گذاری در صفحات یک سند باید از سربرگ  Insert   گزینه  Page number را انتخاب نماییم و  از بین 4 گزینه          top of  Page -  bottom  Page - Page   margins-   current position   یکی را انتخاب می نماییم . که گزینه   top of  Page برای درج شماره صفحه در بالای صفحات می باشد و می توان قسمتهای مختلف بالای صفحه را انتخاب نمود و مرسوم ترین گزینه  bottom of  Page است که شماره را در پایین صفحه و در مکان دلخاه درج می نماید و گزینه   Page margins شماره را در کناره راست یا چپ صفحه درج می نماید و گزینه   current position شماره را در جایی که مکان نما قرار دارد درج می نماید و می توان در هرجایی از متن آن را قرار داد . دو گزینه دیگر یعنی  format page numbers   remove page numbers برای تغییر فرمت و حذف شماره گذاری می باشد که با انتخاب گزینه format page numbers     می توان فرمت اعداد را تغییر داد و شامل گزینه های برای انتخاب نوع شماره گذاری که اعداد باشد یا حروف ابجد یا حروف انگلیسی و یا اعداد یونانی و در قسمت دیگر برای شماره گذاری 2 قسمتی که نحوه شماره گذاری چگونه باشد و در قسمت پایین می توان مشخص نمود که شماره گذاری از چه عددی شروع شود . این برای شماره گذاری یکسان در طول یک سند است .

 

 

اما گاهی تصمیم داریم صفحات ابتدای سند را نوعی شماره گذاری نماییم و بعد صفحات بعدی را نوعی دیگر شماره گذاری نماییم و یا ابتدای سند بدون شماره باشد و شماره گذاری مثلا از صفحه 4 شروع گردد . برای اینکار ابتدا سند خود را بخش بندی می نماییم و بعد در هر بخش شماره گذاری دلخواه خود را اعمال می نماییم . برای بخش بندی سند اول مکان نما رابه آخرین صفحه بخش نخست  می بریم و از سربرگ  page layout   و گزینه  breaks   استفاده می نماییم . با انتخاب گزینه next page  بخش دوم ایجاد می شود . حال در هر بخش ما می توانیم تغییرات مجزا اعمال نماییم و مثلا در بخش اول از حروف ابجد و در بخش دوم از اعداد استفاده نماییم و یا بخش سوم را شماره گذاری ننماییم و هر بخش را جداگانه تغییر دهیم .

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 10 خرداد 1397برچسب:شماره گذاری , صفحات , word , بخش بندی , سربرگ, :: 22:44 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 285
بازدید ماه : 6665
بازدید کل : 258372
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1