سرگرمی های فکری
تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

1 مگسی بر سطح جانبی داخل یک استوانه ی شیشه ای و در فاصله ی 6 سانتی متری از درب ظرف نشسته است او یک قطره عسل را درست در روبه روی خود و در بیرون ظرف و در فاصله 7 سانتی متری از کف ظرف قرار دارد را می بیند و از کوتاهترین راه ممکن به طرف قطره عسل حرکت می کند و پس از خوردن عسل مسیر مارپیچ شکل با زاویه شیب یکنواخت را بر سطح جانبی ظرف می پیماید تا پس از یک دور کامل به دور ظرف گشتن به پایین ظرف می رسد . حساب کنید مگس در این راهپیمایی چه مقدار راه پیموده است ؟

 

2 - ظرفی داریم که گنجایش آن 30 لیتر می باشد در پایین این ظرف شیری قرار دارد که در هر 15 ثانیه 1 لیتر آب از آن خارج می شود اگر شیر را باز بگذاریم در چه مدت ظرف کاملاً خالی می گردد .

 

3 - کوروش و داریوش با هم یک مسابقه دو صد متر برگزار می کنند . کوروش با اختلاف 10 متر بر داریوش پیروز می شود برای بار دوم برای اینکه به داریوش ارفاق گردد ، کوروش مسابقه را از 10 متر عقبتر شروع می کند تا داریوش 10 متر جلوتر باشد . اگر در بار دوم سرعت هر دو با اندازه بار اول باشد اینبار چه نتیجه ای پیش می آید ؟ آیا داریوش می تواند برنده شود ؟

4 - یک قطعه تخته را بر روی سه چوب گرد و صاف قرار داده ایم تا آنرا جابه جا نماییم که محیط هرکدام از چوبها یک متر می باشد . اگر تخته بر روی چوبها نلغزد و جابه جایی آن فقط از طریق حرکت چوبها انجام شود برای اینکه تخته را 40 متر جا به جا نماییم هر کدام از چوبها را باید چند بار بچرخانیم ؟

5 - افراد یک قبیله فقط از لنگ به عنوان تن پوش استفاده می کنند . رسم آنها این است که هر روز صبح لنگ خود را تعویض نمایند . در ضمن آنها خود لنگهای کثیفشان را نمی شویند بلکه رختشویی از روستای مجاور اینکار را برای آنها انجام می دهد این رختشوی در هفته فقط یکبار  در روز شنبه برای بردن لنگهای کثیف و تحویبل دادن لنگهای تمیز به روستا می آید . به نظر شما هر شخص در این روستا باید حداقل چند لنگ داشته باشد تا بتواند هر روز یک لنگ تمیز بپوشد ؟

6 - دنباله اعداد را بنویسید .

                       ......... - 24- 22- 20 – 13 – 11 – 4 – 2 - 0

                       .......... – 23 – 20 – 15 – 12 – 7 – 4 - 1

7 - آتوسا پنج نامه را تایپ می کند . او چون خیلی سر به هوا می باشد نامه ها را بدون توجه به آدرس آنها در پنج پاکت قرار می دهد احتمال اینکه فقط چهار تا از نامه ها  در پاکت درست قرار گرفته باشند چه قدر است ؟ چرا

8 - یک مثلث متساوی الاضلاع و یک شش گوش منتظم داریم که محیط آنها با هم برابر است اگر مساحت مثلث 4 واحد باشد ، مساحت شش وجهی چند واحد است ؟

 

9 – دو کشتی « الف » و کشتی « ب » که از هر نظر به هم شبیه هستند با هم از بارانداز یک رودخانه در یک زمان شروع به حرکت می کنند .  کشتی « الف » به طرف پایین رودخانه و در جهت جریان آب  و کشتی « ب » در خلاف جریان آب حرکت می کند وپس از یک ساعت به هر دو کشتی فرمان می رسد که برگردند . در زمان حرکت دو کشتی یک جلیقه نجات به آب می افتد و در جهت جریان آب حرکت می کند . اگر هر دو کشتی در تمام مسیر خود با حداکثر سرعت خود حرکت نمایند و بادی هم نوزد کدام کشتی زودتر به جلیقه نجات خواهد رسید ؟

 


نظرات شما عزیزان:

سرزمین خوبان یادگار نیکان ایران
ساعت3:36---27 تير 1391
درود بر شما هم وطن عزیز.سرزمین خوبان یادگارنیکان ایران هستم.دوباره برگشتم با آدرس جدید.لطفا با این آدرس لینکم کن http://maziyar-irani.blogfa.com/ و با همون اسم.در ضمن بادست پر برگشتم تا بهتر و با عشقی بیشتر ایران عزیز و بزرگانش رو به هم میهنان و دنیا معرفی کنیم.خواهش می کنم تو این مسیر کوشا باشید.در ضمن شما رو هم لینک کردم در وبلاگ جدیدم

کیارش
ساعت11:27---18 تير 1391
در این دوره دیگه نیازی به حافظه نیست که رایانه ها جای حافظه ما کار می کنن . مثل قدیما دیگه نیازی به حفظ حتی جدول ضرب هم نیست .

حامد
ساعت11:41---14 تير 1391
وب جالبی داری نظرت چیه با هم تبادل لینک کنیم . اگه خواستی منو به نام مرغ سحر لینک کن و در قسمت نظرات بهم خبر بده تا لینکت کنم .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 13 تير 1391برچسب:سرگرمی,فکری,مثلث,اعداد,گنجایش, :: 19:14 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 4467
بازدید ماه : 6237
بازدید کل : 257944
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1