حلقه شگفت انگيز
تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

نوار موبيوس مانند يك نوار معمولي كه به صورت حلقه در آمده باشد مي باشد . البته تفاوت آن با نوار معمولي در اين است كه قبل از چسباندن دو لبه به هم يكي از لبه ها را 180 درجه مي چرخانيم .و بعد دو لبه را به هم مي چسبانيم .  اين نوار داراي خاصيتهاي جالبي مي باشد البته مي توان قبل از چسباندن به جاي يك چرخش 180 درجه اي آن را دو با ر يا بيشتر بچرخانيم كه در هر بار خاصيت آن فرق مي كند .

اگر نوار را فقط يكبار بچرخانيم اين خاصيتها را دارد . اگر با خودكار از يك نقطه از نوار شروع به حركت كنيم و در طول نوار حركت كنيم باز به نقطه ي حركت خواهيم رسيد البته خطي كه ما رسم كرده ايم در هر دو طرف كاغذ كشيده مي شود . فرقي هم ندارد كه از كدام قسمت ( از وسط يا كناره ها ) شروع به حركت كنيم . اگر نوار را از وسط ببريم وار به يك نوار با طول دو برابر نوار اولي البته با دوپيچ خوردگي به وجود مي آيد .

حال اگر به جاي وسط كمي از وسط فاصله بگيريم و نوار راببريم به جاي يك نوار دو نوار كه يكي طول ي برابر دو نوار و ديگري طولي برابر يك نوار دارد را به دست مي آوريم . براي آن كه عرض نوارها مساوي گردد بايد از فاصله يك سوم از لبه نوار شروع به بريدن نماييم .

اگر عمل بريدن را باز هم ادامه دهيم چندين نوار به وجود مي آيد كه در يك نقطه به هم وصل شده اند .                                 

                                

اگر به جاي يك چرخش 180 درجه اي به نوار دو چرخش 180 درجه اي يعني 360 درجه بدهيم و بعد نوار را بچسبانيم ديگر اين خاصيتها وجود ندارد . در اين حال اگر با مداد از يك نقطه از نوار شروع به حركت كنيم و دور نوار حركت خود را ادامه دهيم تا به نقطه شروع برسيم اينبار فقط از يك طرف كاغذ عبور خواهيم كرد و مانند مرحله قبل از دو طرف نخواهيم گذشت . اگر نوار را از وسط يا ازهر جا روي يك خط ببريم ، دو نوار مانند نوار ابتدايي حاصل مي گردد .

اگر قبل از چسباندن نوار به جاي دو چرخش به آن سه چرخش يا تعداد فرد  بدهيم مانند بار اول مي باشد. و اگر  تعداد چرخش ها زوج باشد مانند بار دوم مي باشد . البته تعداد درهم تنيدگي نوار به تعداد دور چرخش نوار بستگي خواهد داشت و به اندازه تعداد چرخش خواهد بود  .نوار با 4 چرخش  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 23 بهمن 1392برچسب:موبيوس , مرحله , خاصيت , درجه , شگفت انگيز , , :: 22:40 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 428
بازدید هفته : 436
بازدید ماه : 2206
بازدید کل : 253913
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1